8:19 - przerwana rozmowa z ofiarą katastrofy
- Tagi:
- telefon satelitarny
- tupolew
- katastrofa prezydenckiego samolotu
- jacek tomaszewski
- mąż
- rozmowa
- telefon
- izabela tomaszewska
- katyń 2
Ta informacja jest z dosyć pewnego źródła, mianowicie od męża śp. Pani Izabeli Tomaszewskiej, szefowej zespołu protokolarnego prezydenta.
"- Ten telefon, który otrzymałem o 8.19 w sobotę 10. kwietnia, nie był jej. Był to pewnie satelitarny telefon pana prezydenta.
- Powiedziała mi tylko: jestem w samolocie. Ja na to zadałem pytanie: Dopiero teraz? Przecież mieliście startować o siódmej. Ona już nie odpowiedziała mi na to pytanie, w tle słyszałem jakieś głosy i to wszystko."
1. informacja: coś się działo w samolocie
Z tego wynika że już o 8:19 coś dziwnego się działo się na pokładzie samolotu, bo chyba nikt w ten sposób nie kończy rozmowy telefonicznej w normalnych warunkach! Nawet jak by musiała nagle odłożyć słuchawkę to by powiedziała krótko n.p. "muszę kończyć bo potrzebny jest telefon". Ale jeśli rozmowa trwała tylko sekundy to nie prawdopodobne jest że po 5 sek. ktoś potrzebował nagle telefonu.
W dodatku Pani Tomaszewska nie miała w zwyczaju dzwonić do męża z telefonu pokładowego tylko zawsze po lądowaniu wysyłała SMSa o treści "orzeł wylądował". Po co więc wykonała ten telefon?
2. informacja: samolot nie koniecznie był w powietrzu
Stwierdzenie "jestem w samolocie" brzmiało by według mnie trochę dziwnie w lecącym samolocie. Kiedy się rozmawia z lecącego samolotu to się mówi "jeszcze lecę", "lecimy nad ..." albo "za chwilę będziemy lądować". Tak samo jak z samochodu w trakcie jazdy mówię "jadę" a ze stojącego pod supermarketem mówię właśnie "jestem w samochodzie". Nie wiadomo więc czy ten samolot w tej chwili leciał czy nie stał na ziemi. Możliwe że stał po wylądowaniu.
PS. W dodatku sam mąż Pani Tomaszewskiej w trakcie rozmowy zrozumiał że samolot jest na ziemi i jeszcze nie odleciał z Okęcia, stąd jego błedne zdziwienie że żona dopiero wsiadła do samolotu. (Na fakt ten przytomnie zwrócił uwagę blogger Aspiryna w komentarzu poniżej.)
3. informacja: wszyscy pasażerowie mający dostęp do telefonów pokładowych zadzwonili do najbliższej im osoby dokładnie o tej samej godzinie
Przypominam że Jarosław Kaczyński również o 8:20 (czyli praktycznie w tej samej minucie) rozmawiał z bratem.
(W samolocie znajdowały sie trzy telefony satelitarne, po jednym w obydwu salonkach i w kabinie pilotów.)
Czy ktoś wie gdzie siedziała Pani Tomaszewska, w pierwszej czy drugiej salonce?
http://www.fakt.pl
Uzupełnienie, 17.6.2010
http://sprawa.salon24.pl/195754,plotka-10-kwietnia-o-8-20-alarm-dla-pilotow-w-polskiej-bazie
O8.20 był alarm w pewnej bazie wojskowej, z samolotami wojskowymi, w Polsce; że będzie dużo rannych Polaków. Alarm odwołano po 10 minutach.
Jeśli to prawda, to coraz więcej wsakzuje na to iż Tu 154M awaryjnie lądował krótko przed 8:19!
Prezydent zadzwonił z pierwszego telefonu satelitarnego dobrata, szefowa protokołu z drugiego do męża a PILOCI z trzeciego DO BAZY! Wszystkie rozmowy prowadzony równolegle! Najpewniej z tąd w bazie wojskowej dowiedziano się o awatyjnym lądowaniu.
WSZYSTKO SIĘ ZGADZA !!!
komentarze do wpisu » 8:19 - przerwana rozmowa z ofiarą katastrofy
-
PLK
Oczywiście, że Twoje wątpliwości są zasadne. Pozostaje jednak inna, która nie byłaby spójna z nimi: chyba zaraz po tej rozmowie była telefoniczna rozmowa braci Kaczyńskich.2010-05-14 16:37
-
@homsick
I co wyrwali jej słuchawkę z ręki? Niewiarygodne! Powiedziała by "muszę odłożyć bo ktoś dzwoni"!2010-05-14 16:40
-
@PLK
Przy trzech telefonach ? wyrywac z reki ?2010-05-14 16:45
Zagatkowa wiadomosc.
-
@PLK
Powtórzę: nie podważam sensowności Twych wątpliwości. Tylko trzeba przy tym wyjaśnić dwie sprawy: rozmowę Kaczyńskich ok. godz. 8.20. oraz wziąć pod uwagę, że na pokładzie mogły jednak być te trzy telefony satelitarne.2010-05-14 16:51
Dla mnie rozmowa państwa Tomaszewskich też jest zagadkowa, ale by wyjaśnić jej charakter, trzeba analizować jej kontekst (pozostałe okoliczności).
-
dziwne , coraz wiecej tajemnic
ale jedno sie wyjasnilo, filmik, ktory "biegal" w internecie z postaciami wokol samolotu, to byli borowiki, szukali ciala prezydenta, jeden mial zdjeta marynarke (przykryl nim cialo) stad ta postac w bialek koszuli, zatem mamy odpowiedz na dziwne zachowanie strony rzadowej ws "badania autentycznosci" filmiku, o ktory pytali dziennikarze, te krzyki na filmie to glosy borowikow!2010-05-14 17:04
-
homsick
byly trzy tel satelitarne, jeden u pilotow, jeden w salonce prezydenckiej, jeden w salonce ministrow...nalezy zapytac czy z tego ostatniego dzwonila tylko pani Tomaszewska...moze byla do niego kolejka, jesli tak to dlaczego?2010-05-14 17:07
-
Mnie ciągle zastanawiają
Te dwie osoby dodatkowe na pokładzie nie ujęte w spisie pasażerów może....... .2010-05-14 17:10
-
@wawa
Nic sie nie wyjasnilo. Polecam dyskusje u FYM o dwoch tupolewach. Ciekawe komu chcieli patrzec w oczy BORowcy? Kogo chcieli "ubic siuda" ruski? I ten polski akcent. To sie kupy nie trzyma.2010-05-14 17:39
-
@PLK
Tak. Hipoteza 2T nabiera coraz realniejszego ksztaltu. Jesli samolot o tej porze byl na ziemi, to znaczy, ze wyladowal "awaryjnie" gdzies blisko Smolenska. Boze co bylo potem strach pomyslec, ale strach bylo myslec naszym przodkom gdy doszly ich niesprawdzone informacje o Katyniu-1.2010-05-14 17:44
Pozdrawiam
-
Bialkowski
to fakt ,kupy sie nie trzyma, ale dziwne zachowanie ABW ws tego filmiku...nie dowiemy sie, tam jest Bondaryk i WSI2010-05-14 17:46
-
@wawa
nie uwazam , ze "strzaly" i "postacie" w 1.24 sa wyjasnione. Podaje sie , ze BOR pragnal aby cialo presydenta nie bylo wyworzone do Moskwy.... a skad oni to wiedzieli 5 minut po katastrofie. Ktos na "sile" pragnie "wyjasnic" nam ten film...2010-05-14 19:58
-
Jeszcze inaczej...
Pan Tomaszewski zrozumiał, że "Jestem w samolocie" oznacza, że żona dopiero do niego wsiadła.2010-05-14 20:17
Przecież zapytał: "Dopiero teraz?".
Podejrzewam, że ta wiadomość też jest jakoś przykrojona.
-
@Aspiryna
Wieczorem w TVP wystąpił śzef BOR i zamiast rozwiać wątpliwości, zmotał. Nie chciał odpowiedzieć ilu było BOR-owców. Gdzie podział się trzeci. Rzecznik prasowy wyprowadził Go wręcz siłą, aby nie motał dalej na pytania mediów. Każda wypowiedź ze strony rządu budzi nowe pytania.2010-05-14 20:34
-
@Wszyscy
Pragnę zwrócić szczególną uwagę na niespotykany przypadek że zarówno Pani Tomaszewska jak i prezydent Kaczyński o 8:19 rozmawiali przez telefon satelitarny.2010-05-14 20:34
-
PLK
podobno Lech i Jaroslaw rozmawiali, ze wlasnie samolot minal granice sowiecko bialoruska o 8.20 , ale Jaroslaw nijak tego medialnego "faktu" nie potwierdzil...2010-05-14 20:43
-
@wawa
...szukali ciala prezydenta, jeden mial zdjeta marynarke (przykryl nim cialo) stad ta postac w bialek koszuli,2010-05-14 20:59
I sie położył na kawałku skrzydła, bo chciał sobie poleżeć?!
-
2 Tupolewy
Nadal uważam że to najlepsza teoria. Zwłaszcza jeśli celem były kody NATO.2010-05-14 21:13
Chyba że ci chłopcy z BORu, co się z FSB ostrzeliwali, potwierdzą bezsporni że widzieli całą akcję ratowniczą w co wątpię zważywszy na fakt że tak długo milczeli jak grób.
-
@BitaPiana
proszę konkretniej, bo nie słyszałem o tym.2010-05-14 21:15
-
@ciociababcia
Już zaczynam myśleć, że to jakaś specjalna robota to mataczenie.2010-05-14 22:26
Jakieś różne ekipy podrzucają (i dementują) różne komunikaty?
-
@PLK
W dyskusji u FYMa ludzie zebrali mnóstwo argumentów za tym, że dwa tupolewy.2010-05-14 22:35
I zgadzam się, że to najlepsza teoria jak dotąd.
-
all
Ciekawe jest także to, że telefonów satelitarnych do tej pory nie odnaleziono. A w każdym razie nie wiadomo gdzie są.2010-05-14 23:35
-
@all
Właśnie przeczytałem ciekawe informacje o możliwej większej akcji - samolot lądował na białorusi (został porwany? Zastępcze lotnisko?) a tam resztę zrobiono. Natomiast w smoleńsku był juz przygotowany 2 tutek.2010-06-11 12:42
http://clouds.salon24.pl/192486,dwa-miejsca-katastrofy-cz-1
Druga ciekawa informacja to to że są nagrania audio że polscy piloci mówią że na pokładzie jest ich tylko 4 osoby !!!
Filmik na dole.
http://birdflu666.wordpress.com/
"Haze 8km"??
Nie było mgły?!?!
-
@Romcio79
Powyższe by pasowało do tych dziwnych rozmów oraz hipotezy 2T.2010-06-11 12:43
-
@ autor - uzupełnienie
Najważniejsze jest ŹRÓDŁO tej informacji o alarmie w bazie wojskowej.2010-06-18 19:28
KTO podał tę informację i o jaką bazę chodzi?
Czy w linkowanym przez Ciebie tekście powoływał się na jakieś inne źródło???
Dlaczego link który podałeś teraz wygląda tak:
http://sprawa.salon24.pl/195754,xxxx-xxxxxxx-xxxxxxxxxx
Czy to normalne na salonie24, że tak ingeruje cenzura?
komentarze (24) skomentuj